FANDOM

"Basketball Grand Prix czyli Igrzyska Czempionów Ligii Koszykówki Szkół Średnich to najważniejszy i najstarszy turniej koszykówki w historii. Biorą w nim udział najsilniejsze szkoły średnie w całym kraju o tytuł mistrza. TO WŁAŚNIE DLATEGO DOŁĄCZYŁEM DO LICEUM DINO!"

Adrian Dragneel wyjaśnia swój cel
Grand Prix
Basketball Grand Prix lub znane inaczej jako Igrzyska Czempionów Ligii Koszykówki Szkół Średnich to najstarszy i najważniejszy turniej koszykówki o tytuł mistrza na poziomie szkół średnich. Jest on podzielony na eliminacje, trzy rundy główne, ćwierćfinały, półfinały i ostatecznie finały. W między czasie nad turniejem czuwa komisja od Rekordów Guinnessa oraz są przyznawane nagrody dla najlepszego Rozgrywającego, Rzucającego Obrońcę, Niskiego Skrzydłowego, Silnego Skrzydłowego i Środkowego, Najlepszego Zawodnika Meczu oraz za największą ilość zdobytych punktów, asyst itp. jak również stypendia dla uzdolnionych graczy ufundowane przez NBA.

Po ukończeniu przez Ligę Wybrańców gimnazjum i dołączenia do poszczególnych szkół średnich Basketball Grand Prix stał się okazją do zmierzenia się między sobą oraz sprawdzenia, który z nich jest najsilniejszym graczem ich grupy. Dla Adriana Dragneela jest to okazja do spełnienia marzeń o grze w NBA, a zwycięstwo w tym turnieju jest dla Liceum Dino skrytym marzeniem. To też Basketball Grand Prix jest wydarzeniem wokół którego kręci się cała fabuła Boku no Basket.

UczestnicyEdytuj