FANDOM

- Przegracie!
- Heh, nie składaj obietnic, których nie możesz dotrzymać...

—Luke do przeciwnika

Luke Aki Blaze
LVM.png
LukeandBasketball.jpg
Imię Luke Aki Blaze
Kanji ルークアキブレイズ
Inaczej nazywany Sokół (鷹 Taka)

Waleczny Sokół

Istotne Statystyki
Płeć Mężczyzna
Wiek 16 lat
Wzrost 184 cm
Waga 80 kg
Urodziny 04.06
Grupa krwi AB RH+
Profesjonalne Statystyki
Zespół Liceum Takeru (inny universe)
Royiaru
Pozycja Rzucający obrońca
Numer 7
Talent Drybling, Wsad, Wsparcie, Celność, Rzut z drugiego końca boiska
Stanowisko Kapitan
Pierwsze Wystąpienie
Opowiadanie Mokuteki o tassei suru
Tama Mu To Mei
Generation of Mages (jego alter ego - Aki Shiba)
Galeria Obrazów

Luke Aki Blaze (jap. ルークアキブレイズ Rūku Aki Bureizu) - jest Rzucającym obrońcą w drużynie koszykarskiej Liceum Takeru i Royiaru. Jest kapitanem obu drużyn. Jeden z pięciu niesamowicie zdolnych koszykarzy w grupie - Generacja Magów - jako alter-ego Aki Shiba.

WyglądEdytuj

LukeBlaze01.jpg

Luke w stroju koszykarskim

Luke jest wysokim, dobrze zbudowanym chłopakiem o średniej długości blond włosach i zielonych oczach (w serii Generation of Mages są one żółte). W szkole powienien nosić mundurek szkolny, jednak go nie lubi - zakłada tylko białą koszulę podwijaną do łokci, czarne spodnie i czarno-białe tenisówki, a na szyi wisiorek z kłem wilka. Po szkole zazwyczaj nosi szary top na długi rękaw, który podwija do łokci zakładany na ciemnoszary t-shirt. Na top z t-shirtem zakłada czarną kurtkę ze skóry, ale kiedy jest ciepło, zakłada same t-shirty. Na głowie w czasie wiatru nosi czarną czapkę. Kiedy gra w drużynie koszykarskiej zakłada strój, czarny ochroniacz na prawym łokciu, frotkę na lewy nadgarstek (w zależności jakie są kolory drużyny) i czarno-biało-neonowo niebieskie halówki Nike Lebron 12.

OsobowośćEdytuj

Luke to osoba systematyczna, dokładna i pracowita. Jest spokojny i cierpliwy, czasami jednak puszczają mu nerwy. Jego dewiza brzmi „powoli, ale do celu”. Zanim się wypowie czy podejmie decyzję, waży starannie wszystkie za i przeciw. Nigdy się nie załamuje na widok przeszkód. Jest bardzo obowiązkowy i sumienny. Posiada dar niezwykłej koncentracji, dzięki czemu analizuje i trafnie rozwiązuje napotykane problemy. Luke nie lubi tłumu ani hałasu, ale nie gardzi spotkaniami w większym gronie. Bardzo chętnie niesie innym pomoc. Nigdy nie oczekuje za to rewanżu. Nie znosi konfliktów oraz sporów, dlatego dyplomatycznie dąży do ugody. Poza tym jest niezwykle zmysłowy, ale i odpowiedzialny. Na boisku jest również dobrym kapitanem i strategiem. Jego decyzje łączą się z dużym ryzykiem, ale jak sam uważa trzeba spróbować...

HistoriaEdytuj

FabułaEdytuj

Mokuteki o tassei suruEdytuj

Tama Mu To MeiEdytuj

UmiejętnościEdytuj

Luke to demon szybkości, Bóg boiska, władca piłki i wirtuoz gry w koszykówkę. To dzięki jemu, nasz zespół stał się tak potężny.

—trener Sinji Takeru o Luke'u

Siła fizyczna
 
9/10 Dorian States.png
Technika
 
10/10
Wytrzymałość
 
9/10
Mentalność
 
10/10
Specjalne umiejętności
 
10/10

Luke jest bardzo uzdolnionym koszykarzem. Potrafi w pełni kontrolować swoją grę, panowanie nad piłką, itd... Jest świetnym dryblerem, świetnie wykonuje wsady, ma też bardzo dobrą celność (zdolny rzucać z zamkniętymi oczami). Reszta na dole :D

DryblingEdytuj

Ruch wymagający przemyślenia, dobrej strategii... i szybkości. Ten talent obudził w sobie w gimnazjum, kiedy to dołączył do szkolnej drużyny koszykówki. Ruch polega na zmyleniu przeciwnika na różne sposoby. Jest w stanie zmylić/ominąć nawet największego i najsilniejszego koszykarza. Potrafi zmylić nawet trzech przeciwników na raz za pomocą kombinacji: kozłowanie, przerzut piłki przez ręce, kozłowanie między nogami, złapanie piłki, podskok, wysunięcie piłki na lewo, potem na prawo i wkońcu albo rzuca piłkę pod nogami i biegnie dalej, albo podaje koledze.

WsadEdytuj

  • Luke pokazuję gostkowi, jak powinno wykonywać się wsad
Luke wysoko skacze. Dzięki tym skokom łatwo przyjmuje piłki i wrzuca je do kosza. Jego ulubioną czynnością związaną ze skokami są wsady. Kiedy dany kolega z jego zespołu biegnie do kosza przeciwnika, rzuca piłkę w lewo lub prawo do Blaze'a (w zależności na której stronie jest Sokół), Aki podskakuje i wsadza piłkę do kosza trzymając się kurczowo za obręcz i puszczając ją dopiero po paru sekundach.

CelnośćEdytuj

Sokół ma niesamowitą celność. Może trafić do kosza nawet z zamkniętymi oczami tylko wtedy kiedy porządnie się skoncentrował i z drugiego końca boiska. Wielu koszykarzy zazdrości mu takiej celności.

Rzut z drugiego końca boiskaEdytuj

Luke jest bardzo uzdolnionym koszykarzem, dlatego rzut z drugiego końca boiska nie stanowi dla niego rzadnego problemu, jednak, aby trafić, musi porządnie się skupić. Nie można go wytrącić z równowagi, w przeciwnym razie może spudłować.

WsparcieEdytuj

Oprócz dryblingów, wsadów, celności i znakomitego refleksu, Luke posiada bardzo wyjątkową umiejętność, a mianowicie Wsparcie. Umiejętność ta polega na trzykrotnym zwiększeniu siły, szybkości, skoczności, celności i refleksu. Wsparcie sprawia również, że wsady i dryblingi są bardziej efektowne, a Luke może trafić do kosza nawet z zamkniętymi oczami. Wsparcie działa tylko wtedy, kiedy użytkownik naprawdę kocha koszykówkę i jest bardzo uzdolniony w tym sporcie. Blaze sam przyznał, że dotąd użył Wsparcia tylko trzy razy. Poza zwiększaniu jego umiejętności koszykarskich, Sokół może analizować wszystkie błędy i ruchy przeciwników, wyczuć ich słabe punkty i mocne strony. Dodatkowo Luke może wspomóc kolegów z zespołu co daje im dużo szans na wygranie meczu. Podczas czwartego użycia Wsparcia, Luke uwalnia bardzo dużo złotawej energii, kiedy biega - jego sylwetka się rozmazuje.

Inteligencja, strategiaEdytuj

Mimo, że nie był najlepszym uczniem w szkole, zawsze miał dobre oceny i wyróżniał się wśród równieśników. Jest dobrym strategiem, podejmuje bardzo dobre decyzje i często są one bardzo skuteczne. Zdarza się, że pod wpływem emocji musi podjąć bardzo ryzykowne i niebezpieczne decyzje. Jest jednym z niewielu, którzy szybko kapują o co chodzi w grze. Kocha koszykówkę i pragnie być jednym z najlepszych graczy.

Relacje

CytatyEdytuj

To, że milczę, nie znaczy, że nie mam nic do powiedzenia, jasne?!
Chłopaki... Show must go on!

—chwilę przed meczem

- Przegracie!
- Nie składaj obietnic, których nie możesz dotrzymać!
Koszykówka to coś... co trzyma mnie przy życiu, to dzięki koszykówce wiem, w czym jestem dobry!
Nie, nie sądzę, że jestem najlepszy, ale skoro już tak mówicie, to nie zaprzeczę :D

CiekawostkiEdytuj

  • gra na pozycji Rzucającego Obrońcy;
  • jego drugie imię Aki oznacza jesień;
  • jego ulubionymi kuchniami są - azjatycka, włoska i meksykańska;
  • słucha hip-hopu, rapu, R&B, popu, k-popu, c-popu, elctropopu, techno, dubstepu, rocka i metalu;
  • czyta mangi, komiksy i literaturę współczesną (kat. fantastyka przygodowa);
  • rzadko ogląda telewizję (wyjątkami są dobre filmy, anime i mecze koszykówki lub piłki nożnej;
  • jego ulubionymi klubami koszykarskimi są Los Angeles Lakers oraz Chicago Bulls.

Więcej z Fandomu

Losowa wiki