FANDOM

Mei Tanaki
Mei Tanaki.png
Mei.png
Imię Mei Tanaki
Kanji 田中メイ
Inaczej nazywany Kiiro Ookami (黄色オオカミ, Żółty Wilk)
Istotne Statystyki
Płeć Kobieta
Wiek 16 lat
Wzrost 172 cm
Waga 52 kg
Urodziny 14 czerwca
Grupa krwi 0Rh+
Profesjonalne Statystyki
Zespół Ookami
Royiaru
Dawny Zespół ?
Pozycja Rozgrywająca
Numer 2
Talent Misdirection
Technika
Zręczność, zwinność
Szybkość
Stanowisko vice-kapitan (Liceum Ookami)
Pierwsze Wystąpienie
Opowiadanie Tama Mu To Mei
Galeria Obrazów
Jeśli sądzicie, że żeby być geniuszem trzeba kochać koszykówkę, oto jest dowód, że wcale nie. Ona coś w sobie musi mieć, że jako jedyna z Liceum Ookami nazywana jest "wilkiem".
Mei Tanaki - w zalożności od serii uczennica Liceum Ookami lub Liceum Takara, vice-kapitan drużyny koszykarskiej Ookami lub członki Royiaru , gdzie gra na pozycji rozgrywającej. 

WyglądEdytuj

MeiBasketball.png

Mei w stroju od koszykówki

Jest wysoką, szczupłą dziewczyną o zwykle rozpuszczonych średniej długości blond włosach i brązowych oczach. Do szkoły nosi mundurek, składający się z białej bluzy, granatowej spódniczki, podkolanówek i brązowych butów do kostek. Po szkole zwykle ubiera się w turkusowy t-shirt, ciemne rurki oraz białe tenisówki. Jej strój koszykarki jest taki, jak reszty drużyny.

OsobowośćEdytuj

Żyj tak, aby świat wiedział, że nie ma nad tobą kontroli

—motto Mei

Jest to osobą o mocnym charakterze, ustalonych celach i dążąca do ich wypełnienia. Zdeterminowana, ambitna i ma silną wolę, której używa jako motywacji do dążenia do celu. Nie ma wielu przyjaciół, lecz darzy ich szacunkiem i zawsze stara się im pomóc. Często poświęca im czas, lubi ich towarzystwo, pomimo tego potrzebuje czasem samotności. Stara się nie dręczyć ich swoimi problemami i utrzymywać ich zdala od wszelkich zagrożeń. Szanuje i troszczy się o swoich kolegów, utrzymuje ich ducha walki i podnosi ich morale, gdy gra nie idzie po ich myśli. Stawia dobro bliskich stawia ponad swoje dobro.  Bezwzględna dla ludzi, którzy nękają innych, bądź naśmiewają się z cennych dla niej wartości. Nie boi się wyzwań, jest dość porywcza. Ceni dobro wewnętrzne. Wykazuje również odwagę, jest również w stanie zwiększać swoją frustrację podczas gry.

HistoriaEdytuj

Mei urodziła się w średnio zamożnej rodzinie w Tokio, razem ze swoją bliźniaczką Hinatą. Obydwoje dzieliły zainteresowanie do sportu, w szczególności Hinata do koszykówki. W wieku 10 lat dziewczynki dowiedziały się, że siostrę Mei męczy choroba - z tego powodu cała rodzina przeprowadziła się do Yokohamy, gdzie mogła prowadzić leczenie. W pierwszej klasie gimnazjum siostry dostały się do drużyny koszykarskiej, razem z którą odniosły duże sukcesy, jednak to zwykle Hinata grała w pierwszym składzie, gdyż dużo bardziej angażowała się w grę. Można by powiedzieć, że Mei tylko towarzyszyła bliźniaczce w drużynie, nie cieszyła ją koszykówka tak jak siostrę. Niestety, podczas jednego meczu Hinata zasłabła. Po zawiezieniu do szpitala okazało się, że nie udało zatrzymać się rozwoju choroby. Po dwóch miesiącach w wieku 15 lat dziewczynka zmarła. Mei jednak darzyła siostrę tak ogromną miłością, że przejęła jej marzenia, obiecując że weźmie udział w największych zawodach koszykówki w Japonii i postara się wnieść z drużyną na podium. Po zakończeniu kariery w gimnazjum, udała się do Liceum Ookami lub Liceum Takara.

FabułaEdytuj

Liceum OokamiEdytuj

Liceum TakaraEdytuj

UmiejętnościEdytuj

Zamiast boiska, widzę parkiet do tańca. Tańczą jak Mei im zagra.

Saito podczas meczu o Mei

Siła fizyczna
 
6/10 Meistaty.png
Technika
 
11/10
Wytrzymałość
 
9/10
Mentalność
 
9/10
Specjalne umiejętności
 
10/10
  • Technika - Mei jest urodzoną strategiczką i obserwatorką. Od początku gry obserwuje każdy ruch przeciwnika i jego ustawienie. Z łatwością zapamiętuje oraz analizuje zmyłki czy drybling przeciwnika i wykorzystuje je przeciwko niemu. Ma się wrażenie, że bawi się graczami. Jej decyzje są przemyślane, a ich sukces przynosi duże korzyści. Bardzo szybko łączy fakty i zdarzenia, logicznie układając wszystko w całość. Nawet w ciężkich sytuacjach potrafi znaleźć wyjście, nie narażając drużyny na utratę punktów. Czasem jednak przecenia umiejętności drużyny, ale nigdy nie traci zimnej krwi. "Raz się nie udało, uda się drugi raz" - mawia.
  • Szybkość i zwinność - od zawsze Tanaki była osobą z bardzo dobrą kondycją fizyczną. Potrafi dotrzymać kroku najszybszemu graczowi na boisku, a gdy trzeba, zawsze ma zachowaną energię na szybsze akcje. Pomimo swojego wzrostu jej wysok jest bardzo wysoki, nawet na 110 cm. Oprócz tego Mei jest bardzo zwinna i ma duży refleks. Podczas gry porusza się jak kocica i z łatwością omija nawet potężniejszych przeciwników.
  • Drybling i kozioł - pozycja na boisku, zmusza Mei do częstego omijania przeciwnika. Nie zawsze używa dryblingu, częściej używa swojej zwinności, lecz gdy naprawdę musi po prostu bawi się swoim przeciwnikiem. Co ciekawe, wcale nie robi nic z piłką, a używa ciała, by mylić graczy. Dodatkowo zabranie jej piłki utrudnia jej kozioł - bez stałej szybkości i wysokości uderzeń, z mocno przygarbioną postawą Tanaki, dzięki czemu wyżsi przeciwnicy nie mają większych szans.
  • Rzuty i celność - Maja rzadko oddaje sama strzały na kosz, zwykle asystuje, lecz jej celność jest bardzo dobra, bo 4 z 5 piłek na pewno będzie trafionych. Tanaki jednak nie zawsze stara się trafiać, bardziej zależy jej na rzucie pod kosz, dlatego jej rzuty są bardziej precyzyjne od celności, o bardzo wysokim łuku.
  • Wytrzymałość i sprawność fizyczna - pomimo, że Mei gra pośród chłopaków doskonale utrzymuje im tempa.
  • Blok i zasłony - co prawda, rzadko zdarza się Mei blokować lub zasłaniać przeciwników, jednak jest dosyć problematyczne, ze względu na jej posturę. Nie zawsze jest w stanie odebrać piłki od wysokich zawodników, nawet po swoim metrowym wyskoku, a ze względu na mniejszą masę łatwo zostaje przewrócona podczas bloku, ratując się tylko szybkim podniesiem na nogi.
  • MeiMisdirection1.png

    Misdirection

    Mistdirection 
    - jest to specjalna umięjętność, polegająca na odwróceniu uwagi przeciwnika i szybkim podaniem piłki. Mei rozwinęła ten talent praktycznie do perfekcji, dzięki swojej obserwacji i szybkości. Niestety, missdirection ma słaby punkt - jeśli zostanie użyte zbyt wiele razy pod rząd, przeciwnik po prostu zaczyna się przezwyczajać się do tego, dlatego Tanaki nie jest w stanie używać talentu zbyt wiele razy, jednak uzupełnia to swoją zwinnością i dobrym dryblingiem.
  • Współpraca 

RelacjeEdytuj

Yugito HaradaEdytuj

Ryu AkihitoEdytuj

Takuro YamadaEdytuj

Norishige KasamatsuEdytuj

Sanjuro OhbaEdytuj

Trener SaitoEdytuj

Amalia SawaEdytuj

Dorian RuekaiEdytuj

Luke BlazeEdytuj

Adrian ShaneEdytuj

Mateusz SharpEdytuj

Yukari HoshiyaEdytuj

Inuictus RexEdytuj

CytatyEdytuj

Ja w Ciebie wierzę... A dopóki ktoś w Ciebie wierzy, będziesz naprawdę silny
Nie obchodzi mnie czy nazywają mnie Pokoleniem Cudów, gram i wygrywam z moją drużyną

CiekawostkiEdytuj

  • Często bierze udział w walce o piłkę, pomimo, że wcale nie jest najwyższa z drużyny. Zawdzięcza to swojemu najwyższemu wyskokowi, szybkości i refleksie.

Więcej z Fandomu

Losowa wiki